AFIR, în atenția beneficiarilor PNDR 2014-2020
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale – AFIR anunță că are capacitatea instituțională de a aplica prevederile OUG 38/ 2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților şi instituțiilor publice, fără ca beneficiarii să fie obligați să schimbe modalitatea de lucru și de comunicare.
De asemenea, în ceea ce privește depunerea de proiecte, o serie de documente sunt obținute direct de către AFIR prin interogarea bazelor de date ale instituțiilor publice abilitate în emiterea acestora:
- APIA, pentru verificarea înscrisurilor fermierilor,
- ANSVSA, pentru verificarea animalelor din exploatațiile zootehnice prin Registrul Național al Exploatațiilor (RNE),
- ANAF, pentru cazierul fiscal prin sistemul informatic PatrimVen,
- ONRC, pentru verificarea corectitudinii datelor declarate de beneficiari,
- ANCPI, pentru extrasul de carte funciară,
- MAI, pentru verificarea cazierului judiciar prin Sistemul Informatic al Cazierului Judiciar Român.
Din luna martie 2020, corespondența internă și externă a AFIR ste complet digitalizată și semnată electronic, la toate palierele de decizie.
Digitizarea activității AFIR înseamnă beneficii directe pentru stat și pentru beneficiarii privați:
✔️reducerea deplasărilor beneficiarilor PNDR la sediile AFIR.
✔️scăderea cheltuielilor legate de consum de hârtie și de toner, întreținere de echipamente,
✔️reducerea timpului necesar pentru semnarea olografă pe flux și arhivarea ulterioară a celor aproximativ 172.000 de documente semnate electronic până acum.